søndag 15. mai 2011

Uken som har gått!

Nå nærmere jeg meg slutten her i Kambodsja, det har gått så utrolig fort! Vil ikke dra! Ettersom det er en del helligdager i Mai har jeg kun 8 dager med undervisning igjen! :( Så de siste dagene skal nytes til det fulle!

Denne uken har jeg blandt annet vært og gitt blod for andre gang i Kambodsja. Det gjøres på et barnesykehus, hvor alle barn opp til 15 år kan få gratis behandling! Noe som er helt fantastisk her i Kambodsja. Om man ikke har penger å donere kan man hjelpe til med å gi blod. I går var jeg donor nr. 1057 dette året, noe som de kunne fortelle var langt fra nok. Om man skal til Siem Reap og har en time til rådighet er dette noe jeg absolutt anbefaler!

Abby donerer blod



Ellers har jeg denne uken vært til Run ta-ek som er et område som vi var ryddet for miner for et års tid siden. Her har alt begynt og vokse tilbake og det er planer om å gjøre dette området til en eco-village. I dag har de allerede bygget flere hus, en skole og vindmøller og solcellepanel for å sikre elktrisitet. de har og en liten innsjø hvor vannet er så rent at det kan DRIKKES!


En av merkene hvor en 85 mm mortar var funnet under mineryddingen






En av de frivillige som kom hit i november, har bestemt seg for å bli værende i to år! Hun har fått jobb på en hel ny skole, så denne uken dro en liten gjeng og malte skolen med blomster og trær utvendig.






Barna mine har vært noen søte små engler stort sett hele uken. Tirsdag var Alice og Abby med for å se museumet og besøke meg mens jeg underviste. Her er noen bilder av de herlige barna jeg har i Let's go klassen :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar