tirsdag 28. desember 2010

Å, jul med din glede...!

Ja, da har meste parten av jule vært og det har vært koseligselv om feiringen var langt fra tradisjonell og snøen fraværenede. I ekte juleånd har jeg spist rikelig, selv om pinnekjøttet og pepperkakene har blitt byttet ut med "afternoon tea" og 5 retters middag med and :)

Jula begynte med at jeg og Roisin(min engelske venn, som kunne fortelle meg at det er ganske så vanlig med ettermiddagste i UK) bestemte oss for å prøve "afternoon tea" på Raffels som er et femstjernes hotell. Det var ikke billig i kambodsjansk standar(100 kr), men var vår julegave til hverandre.Og det var utrolig gøy og maten var fantastisk! Jeg var stappmett og klare ikke en gang og fullføre den øverste tallerkenen. I tillegg kunne man drikke så mye te man bare ville!





Juleaften var definitivt ikke vanlig, jobbet som vanlig fra 8 til 3. Men ettersom det var juleaften, laget vi juledekorasjoner og sang julesanger med barna, så litt julestemning fikk jeg da. På kvelden var det på tide med neste etegilde. Da dro alle frivillige til 8th street brasseri og spiste god mat og drakk champagne :) Ettersom halvparten feirer 24. og halvparten 25. ble feiringen splittet litt mellom disse to :)

1. juledag var det på tide med en 5 retters middag, NAM!! Første vi fikk når vi satt oss ned var en rose hver. Så kom foretten som var tapas med et glass champagne. 2. rett var kreps i en himmelsk god saus servert med hvitvin. Et glass portvin ble servert i mellom for å renske munnen til hovedretten. Hovedretten var and, servert med poteter, sopp og rødvin. 4. rett var valnøtt og fetaost salat. Siste rett var desserten som besto av tiramisu, creme bruele og sjokolademousse servert med kaffe. Tilslutt fikk vi en gave hver, som var to cder ed kambodsjansk musikk (haha). Og alt dette til 180 kroner!! Etter dette drakk vi litt mer chamange og dro videre ut på pub street.







2. juledag ble tilbragt ved bassenget, langt fra 17 minusgrader og snø. Ellers har jeg jobbest som vanlig i romjulen. I morgen skal jeg reise på tur med alle barna mine og de ansatte fra jobb, og skal tilbringe nyttårsaften på en plass de ikke en gang feirer nyttår, ettersom kambodsjansk nyttår er i april. Oppdateringer fra turen kommer over helgen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar