lørdag 15. januar 2011

Kokkekurs og dragqueens

Denne uken har jeg og Fern vært på kokkekurs! Det var utrolig gøy! Vi fikk velge en forrett og en hovedrett fra restaurantens meny og ettersom det kun var oss to kl.ett fikk vi mye hjelp. Jeg bestemte meg for å lage mangosalat til forrett og biff Lok lak til hovedrett, som er en av mine favoritter her når det kommer til mat. Fern laget ferske vårruller med kylling og biff med babymais.



Alt var overraskende lett å lage, men sausen på loklaken besto av 8 forskjellige ingredienser, hvor de fleste overasket meg noe, det var tomatsaus, fisksaus, osterssaus, kyllingbuljong, chillisaus, palmesukker, osv. Maten var veldig god og så delikat ut, som dere sikkert kan se på bildene!






Dragqueenene er en annen historie. Jeg er blitt invitert i et kambodsjansk bryllup i slutten av denne månden, og i ekte khemerstil tenkte vi at vi kunne gå å få lagt sminke og fikset hår profesjonelt. Ettersom vi var noe skeptisk til kun å få det gjort på selve dagen, fant vi ut at det matte prøves ut på forhånd!

Så lørdags kveld, dro jeg, Roisin og Fern til sminkestudioet for å bli fikset. Først fikk vi et kraftig lag med foundation som var så hvit som mulig, ettersom det er det som blir sett på som attraktivt her å være hvit, så var det klart for to lag med falske øyevipper, eyeliner, øyeskygge og ikke minst kraftig rød rouge i kinnene. Så var det hårets tur. Vi fikk alle hver vår frisyre. Ettersom jeg var først og ikke kunne bestemme meg for hva jeg fakstisk villa ha, så jeg ga fyren frie tøyler. Han startet med å lage tre fletter og måte stå på en stol ettersom jeg var for lang/han for kort til å klare det ellers. Jeg lignet mer på Pippi Langstrømpe enn en med profesjonelt ordnet hår. Men så begynte han å surre, snurre og flytte flettene hit og dit, og resultatet ble veldig bra! Fern fikk sitt hår krøllet og Roisin sletttet sitt og fikk det oppsatt i en typisk khemer hestehale! Haha!

Da vi var ferdigordnet lurte de på om vi ville ta bilder. Hvorfor ikke tenkte vi?? Skulle egentlig kledd oss opp i tradisjonelle klær, men hadde ikke med oss nok penger. I fotostudioet hadde vi ikke peiling på hvordan vi skulle posere og guttene som fikset oss, hjalp til å dandere oss best mulig. I motsetning til i Norge hvor fotografen  prøver å få så naturlige bilder som mulig, var det bedre jo mer dandert og poserende bilde var. Var utrolig gøy og veldig moro å hente bildene dagen etter.

Med to lag falske øyevipper, og tre vestlige jenter som syklet sammen nedover gata da vi var ferdige var vi redde for å forårsake et krasj ettersom folk nesten glodde øynene ut av hodet! Å finne et sted å spise middagen var var alt annet enn lett. Vi så ut som en blanding mellom dragqueens, horer og ladyboys! Hehe, men gøy var det!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar