torsdag 27. januar 2011

Tyven, tyven skal du hete..

Ja, så måtte det jo nesten hende når man er ute på tur og har Johnsen familien- genene! Vesken min ble frastjålet forrige helg!( Vesken til min lillesøster ble stjålet mindre enn to uker før meg på en tur til Tenerife)

Dette hente da altså bokstavelig talt 10 meter fra hvor jeg bor. Jeg var på vei hjem fra Ferns siste kveld på Pub Street. Av uforklarlige grunner var sykkelen min skikkelig låst, noe den ikke hadde vært på mange uker, ettersom jeg bare klarte å trykke hemgelåsen halvveis ned. Men noen hadde da altså klart å trykke den helt ned og låsen den skikkelig og ettersom jeg ikke hadde brukt sykkelnøkkelen på evigheter hang den ganske så fint hjemme på soverommet mitt! Men ettersom jeg ikke har noen problemer med å ta bena fatt startet jeg på hjemveien, sammen med en av de andre frivillige Jenna. Turen gikk da ganske så fint og veien kjente vi jo ganske godt. Da vi var mindre en 20 meter fra huset kom en moped i mot oss på samme side som vi gikk på. Ettersom veien er ganske så humpete og venstresiden er flatest (om man nå kan si at noe er flatt på den veien da), var det ikke noe merkelig i det. Men i samme sekund som mopeden passerer, merker jeg at vekten fra vesken min forsvant! Jeg kjente ikke en gang at det nappet i den! Så stroppen var sannsynligvis blitt kuttet med kniv! Hadde heldigvis ikke mye penger, men kameraet mitt var i vesken, så ble mer forbannet enn skremt!

Ettersom kameraet mitt var blitt stjålet, måtte jeg skaffe meg politirapport for å få igjen på forsikring. Det var lettere sagt enn gjort! Etter å ha avlyst avtalen tre dager på rad, dukket endelig en politimann opp, bare for å så finne ut at han også trengte sjefen! Da disse to neste dag troppet opp, vist det seg at de hadde fått nye regler for prosedyren. Så fikk streng beskjed om at ingen i Kambodsja skulle se rapporten, ettersom den tydeligvis var skaffet på korrupsjons vis..(Ups....) Men ble fortalt at uansett hvordan det ble gjort, måtte jeg betale, så dette var vist måten å gjøre det på Så nå venter bare masse byråkratisk papirarbeid for forsikringselskapet, så får jeg vel igjen pengene mine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar