onsdag 10. november 2010

Svømmebasseng, manicure, interiør, shapes og colours, en vanlig uke i Siem Reap!

Ukene går utrolig fort! Det er allerede en uke siden jeg har oppdatert. Fem bokser med "tissues" senere er jeg fortsatt snørrete og hoster, men det kan jeg leve med! Torsdag og fredag kunne jeg endelig gå på jobb igjen! Denne uken har vi "shapes" og "colours" som tma og jobber hardt for å lære ungene sirkel, rektangel trekant, rød, grønn osv. Noe tar de fort som sirkel, mens rektangel og kvadrat er helt håpløst! Men vi jobber med saken og de blir flinkere hver dag! I tillegg har jeg fått en ny oppgave! Ettersom de hadde sett på CVe min at jeg gjorde noe med design (de trodde riktig nok det var interiørdesign, men men), tenkte de at det var en passende oppgave for meg å innrede det første rommet du kommer inn i! I dag er det bare kaos der og ingen stopper! Så jeg får prøve å komme opp med noen gode ideer! Nedenfor kan du se rommet slik det ser ut i dag!





Denne helgen har vi bare vært i Siem Reap og det er ikke bare bare det! Fredag var Robin og Annes siste helg her, så fredag gikk alle de frivillige ut sammen og spiste middag og danset. Utelivet i Siem Reap er bra takket være alle backpackerne og med øl og drinker til henholdsvis 3 og 6 kroner, er stemningen høy!

Lørdag trasket vi rundt på de ulike markeden hvor du kan få fantastiske kjoler skreddersydd for 15 dollar! Love it! Lørdagkveld var vi først på en lokal restaurant hvor de grillet en hel ku ved inngangen og ga oss store tappekraner med øl på hvert bord. Etter dette gikk turen til en karaokeplass. Karaoke er generelt populært i Kambodsja og kambodsjanerene vi hadde med oss trivdes! Opplegget er noe anderledes enn i Norge, vi fikk vært eget rom med egne servitriser/karaokeadministratorer. Kjøper du en kasse øl, trenger du ikke betale for rommet. De fleste av sangene var fra 80- tallet, med noen unntak som var fra 90-tallet. Vi sang julesanger og "my heart will go on" av full hals og det var en gøy opplevelse. Etter dette var det videre på Pub street hvor vi hadde nok en gøy kveld med dansing og prating med diverse engelsk, irske og amerikanske backpacker. En av de syntes vi gjorde en så god jobb og ville gi meg alle pengene han hadde der og da! En etter en gikk alle hjem, mens jeg og Alice trasket hjem som de siste 05.30 søndags morgen. Stoppet på veien for himmelsk brownies fra Blue Pumpkin!


Vera og jeg spiser gresshopper




Mandag var nok en form og farge dag, og den siste klassen var totalt kaos! Alle barna ropte "teacher, teacher" og ville ha mer og gjøre! De er så ivrige! Vi har fire klasser hver dag. En fra 9-10, dette er de miste barna. Så en klasse fra 10 til 11 med de mellomste. Fra 11 til 12 er det lunsj. Fra 12 til 1 underviser vi et par av de ansatte  en til en, og de største barna er den siste fra 1 til 2. Det tar mellom en halvtime-time fra Siem Reap, så drar som regel 8 om morgenen og kommer tilbake 3.

Ya

Søte valpene vi har på museumet

Tirsdag var nok en kambodsjask helligdag og denne tilbragte vi ved bassenget! Det er deilig å få et avbrekk i hverdagen og forhåpentligvis kommer litt brunfarge snart. Så pliktoppfyllende som jeg er, bruker jeg faktor 30, så brunfargen kommer med sneglefart! Men med 8 måneder til, skal jeg vel klare å få litt farge! I dag har vi fått manicure til 30 kroner og laget armbånd og vært på Blue Pumpkin nok en gang! :D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar