onsdag 30. mars 2011

Loving the crazy life in Cambodia!

Nå skal dere som er hjemme i Norge skal dere få en liten introduksjon i noen få av de "crazye" og fantastiske tingene ii mitt Kambodsjanske liv som for meg nå er helt normale og en del av hverdagen :)

1. Pysjamas er likestilt bukse og genser. Dette betyr da at du kan bruke pysjamas HELE dagen og HVOR som helst!



2. Kambodsjanere som sier ja når de mener nei, ja når de mener vet ikke og ja når de mener ja!!

3. Menn som bretter opp t skjorta over mage når de er varme, uansett kropp og fasong!



4. Deilig og smakfull frukt to minutter unna hjemmet :)

 5. Daglige nær døden opplevelse på sykkel i den sinnsyke trafikken her!

6. En moped er likestilt bil. Altså er det rom for 5 mennesker eller 20 madrasse.



7. Konstant tuting fra alle typer kjøretøy. Høy fart kompenseres ved å tute ekstra!

8. Å komme presis er noe som ikke eksisterer.

9. Ved 25 grader er det vinter, og da skal boblejakka på!




10. Folk som ler på de mest upassende stedene, er kambodsjanere ukomfortable ler de, selv om de forteller   triste historier om 300 omkomne!

11. Skje og gaffel er selvfølgelig like enkelt å skjære og spise middag med som KNIV og gaffel!

12. Barn som ser ut som de er 7 år er ofte 12 eller 13 år!

Panna(til venstre) er 13 år!!

13. Bli kalt "tom tom" (big big) rett som det er, og det er visstnok et kompliment(say whhaaaat??)

14. Folk som kommer og tar på deg i fasinasjon over den hvite huden din! (Jeg er tydeligvis hvit for dem uansett hvor brun jeg selv føler jeg har blitt!)

15. Å spise middag ute hver dag.



16. Stor og små som starter å synge for seg selv rett som det er.

17. Karaoke, på godt og vondt!

18. Danse i en ring og gjølre avanserte håndbevegelser med hendene!

19. Døde insekter i maten er vanlig, plukk ut og fortsett å spise.

Sånn ca. sånn så brødet mitt ut en morgen, INNI! Jeg brøt av den biten og spiste videre!


20. Pilling av nese, totalt aksepter!

21. Lange fingernegler, på MENN! Og laaaaange hår fra føflekker som du gjerne kan "leke" med(bilde av dette er for hæslig til å vise)!



22. Og sist, men ikke minst!!!! Alle de smilende og fantastisk pratsomme menneskene du møter hvor enn du går!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar