fredag 3. juni 2011

Ingvild og Anne i Kambo!

Ingvild kom til Kambodsjaaaaaaaaaa! Hun har vært her nå med meg de siste dagene! Var utrolig koselig å få besøk fra Norge!! Det gjorde det litt lettere å dra fra Kambodsja. Jeg dro ut å hentet henne på flyplassen, for anledningen hadde vi tatt inn på Soria Moria for å unne oss litt luksus på hennes første fager og mine siste. Det var utrolig deilig med aircon og varm dusj, større senger og norsk melkesjokolade!! Den første kvelden dro vi ut å spiste og drakk en gratis drinkpå takbaren de hadde på hotellet.

Dag to sto vi tidlig opp for jetlagede Ingvild. Hun skulle være med på jobben! Kjempemoro å vis henne rundt og ha henne med i timene. Tro hun ble litt betatt av barna mine og foelsket seg helt i alle de skjønne valpene! Ellers ble dagen brukt til å springe rundt for å fikse gaver til mine barn, en tur på nattmarkedet og en fotmassasje og selvfølgelig en banansplitt på Blue pumpkin!

Den tredje dagen var det min siste dag på skolen, som jeg allerede har skrevet om. Utrolig trist, men var glad Ingvild var der med meg. Da vi kom tilbake til hotellet var begge så utslitte at vi bestilte room service og tok en times massasje! Vi skulle prøve en ny plass, kanskje ikke den glupeste ideen, det var tradisjonell khmer massasje og vi ble vel mer mishandlet, og begge hadde flere blåmerker neste dag. På kvelden var det min avskjedsmiddag :(

Onsdag var det umenneskelig tidlig opp! Kvart på fire ringte vekkeklokken og vi slepte oss ut av senga og ned til tuk-tuken. Vi skulle se soloppgang på Angkor Wat! Jeg hadde gjort det en gang før og det er en grunn til å komme igang før det blir altfor varmt. Trøtte sto vi med alle de hundre andre og så på solen stige. Etterpå dro vi rundt på alle de største templene, Angkor Wat, Bayon, Ta Prom, Angkor Thom og Preah Khan. Angkor Wat var stengt øverst for vaskinh, så der fikk vi ikke gått. Etter rundt fire timer dro vi tilbake, temperaturen hadde steget kraftig og vi hadde sett det viktigste. Spiste litt frokost, la oss og sov en time til før vi sjekket ut. Etter templene dro vi tre timer på spa, hvor vi fikk aloe vera kroppswrap, fra topp til tå, ansiktsbehandling og kroppsmassaje. Etter dette var det en kjapp tapasmidda på Soria Moria, før vi satte oss på den 14 timer lange bussturen til Saigon!

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar