søndag 19. juni 2011

Vientiane

Da var jeg plutselig blitt enslig reisende! For å komme fra Hanoi til Vientiane måtte jeg ta en 24 timer lang busstur! Jeg gruet meg skikkelig, men alt i alt var ikke turen så ille, selv om vi hadde en bussjåfør som ikke snakket engelsk og var så frekk som man kan bli uten å si et ord, jeg delte "seng" med fire andre og var sånn ca en meter for lang. Tross alt dette fikk jeg sovet noe og ankom Vientane til avtalt tid. Jeg delte rom med tre av jentene fra bussen, så det var jo bra.

Så var det tid for lunsj, vi hadde nesten ingen stopp med bussen, så det eneste jeg hadde spist var en og halv pakke med kjeks på et døgn. Så vandret jeg rundt å så på severdighetene som hovedstaden var kjent for, som stort sett var forskjellige wat og pagodaer. Avsluttet vandringen nede ved elven hvor jeg så på alle Laoere trimme, ved enten løpe eller spille fotball og nyte solnedgangen. Det var ikke så mye nytt å se på når du har vært i Asia en stund så bestemte meg for at det var greit med bare en natt her. Så neste morgen gikk ferden til Vang Vien.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar