fredag 3. juni 2011

Siste dag på jobb!


Tirsdag hadde jeg den siste dagen på jobben, hvor jeg har hatt 8 helt ubeskrivelig fantastiske måneder! Ungene er de mest fantastiske og sette seg i bilen og forlate museumet for siste gang gjorde skikkelig vondt i hjerte! Er helt umulig å prøve å forklare for dere der hjemme hvor bra disse måndene har vært og hvor stort inntrykk alle disse barna har gjort på meg. De har alle en stor plass i hjerte mitt!

Siste dagen på jobb var veldig trist, men de hadde laget en skikkelig kambodsjansk fest for meg! Høytalere var leid inn for anledningen noe som betyr høøøy musikk, ballonger var hengt opp i taket, lekene funnet fram, hvit talkumpudder kjøpt inn(som skal klaskes i ansiktet til nærmeste person) og flere av ungene skulket skolen den dagen.(ooops..) Vi lekte stolleken, ballongløp, hoppet tau, spilte twister, sjakk og danset! Til lunsj fikk alle fruktsalat og kjekser, noe som var stor stas. Alle barna var så søte og ga meg supre gaver, fine tegninger og masse armbånd, så armene mine var helt dekt på slutten av dagen. Jeg ga barna en trykkblyant(som de alle var fasinert over) og en notatbok som jeg hadde dekorert med navn og bilder. Flere av barna sa "teacher, not go", så tårene kom trillende med jevne mellomrom. Det ble ikke bedre av at flere av barna også tok til tårene :( Jeg savner de allerede kjempemasse, og tenker på de hver dag <3

På kvelden hadde jeg avskjedsmiddag med alle de frivillige. Så rart at denne gangen var det min avskjedsmiddag, som regel er det andre veien. Jeg har el vært på over 60 avskjedsmiddagr så langt! Kjemperart å forlate Kambodsja, og er ikke helt vant med det enda. Sier fortsatt takk på kambodsjansk,  noe som fører til litt merkelige blikk fra vietnameserne. Mer om mine og Ingvild sine eventyr kommer snart :)
























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar